04 augusti 2010

grejjt

10 dagar kvar i Oslo, nedräkningen har börjat!
Sista helgen på antågande nu och jag får se vad som blir planerat för den.

har varit så EXTREMT trött senaste veckan och migrän, mensvärk, feber och illamående är inte kul när du måste upp kl 6 och jobba var vardag. Speciellt när helgen var lugn men gick ack så fort. Idag fick tröttheten mig att spola ner en klut (typ städtrasa) i toaletten hos en brukare och hos en annan brukare var jag nära på att göra en riktig praktvurpa som man nästan bara ser på film. Tvättmaskinen läckte vatten och jag gick över golvet (fullt medvetande om att det var blött på golvet!) och halkar, men jag lyckas få tag i tvättmaskinen och kunde förhindra fallet - med en rejäl sträckning som följd. Bra Emmy. Grejjt!
Annars har mina brukare varit kempenöjda idag. De bjuder mig på kaffe, frukost, godsaker, frukt och är så gulliga och trevliga att jag kommer sakna dem så otroligt när jag åker hem igen. Jag har till och med fått finfina dejtningstips av en herre. Tydligen måste man ut och dansa vals för att få en fin kavaljer som är något att ha. För jag var tydligen värd en fin man. Vad kan man säga mer än att jag älskar dem? <3

Inga kommentarer: