24 september 2010

Swifty, ambassadör, VFU och födelsedag

Det har hänt en hel del nu faktiskt.

Jag har fyllt 21, vilket i Sverige inte är en så stor händelse. I USA är jag nu vuxen nog att dricka alkohol. Fantastiskt va? 16-årsgräns för körkort, 18 för röstning och 21 för alkohol. Vad är Amerika för land egentligen? Tur att jag inte bor där, men nu kan jag iaf dricka om jag nu vill, när jag nu kommer dit, haha.

Hade en finfin födelsedag med ÖSK som vann fotbollen, Emy i klacken bredvid mig, god mat hos mormor och morfar, fina presenter m.m. Tack ALLA för gratulationerna ännu en gång.

Igår var en bra dag på många tänkbara sätt. Fick reda på att jag klarade intervjun och numera är Studentambassadör för Örebro Universitet. Fick även svar från publikansvarige på tv-programmet Skavlan där han sa att han skulle kontakta mig när datumet får ges ut då Taylor Swift kommer dit, och att jag då skulle få två biljetter. Lycka eller vad?! Jag som var överlycklig av faktumet att hon kommer befinna sig i samma land som mig, och skickade in en ansökan om att bli publik mest för att göra det - trodde aldrig att jag skulle få biljetter. Men nu ska jag få sitta i samma rum som henne och höra henne spela live. En dröm som blir sann och jag kommer inte fatta det förrän jag har biljetterna i handen. Men bättre försenad födelsedagspresent går inte att hitta!

Har sökt VFU-plats idag. Förstahandsval: Akutmottagningen och Thoraxkirugin. dessa 7 veckor kommer bli SJUKT ROLIGA.
Nu har jag ju tenta om mindre än en vecka, så jag ska återgå till pluggandet till den. Ha det bra så försjunker jag mig in i Obstetrik, Pediatrik och andra akuta och kirurgiska tillstånd :D

Inga kommentarer: