12 september 2010

hjaelp

shiiit vad tiden flyger ibland. Really liksom. den bara svischar förbi och helt plötsligt så är det snart val och jag ska välja VFU-plats och tentan kryper jättenära. och så fyller jag 21 nästa vecka.

Först och främst. Hösten är definitivt på intåg nu och trots att luften fortfarande är varm så har den en råhet i sig och en fuktighet som gör att trots att jag lockar håret så faller det platt på bara några minuter. Ett säkert tecken på luftfuktighet. Och så är det ju otroligt fint här i staden när träden skiftar i alla möjliga färger och det luktar regnvåt asfalt som jag tycker så mycket om. I bilen på väg till Marieberg och IKEA så smattrar regnet mot vindrutan och färgerna blixtrar förbi, ungefär i samma takt som min sommar bara försvann. Men det är en sommar med så otroligt många fina minnen och jag är så tacksam för alla upplevelser jag fick.
Nu går jag vidare mot nya äventyr.
Har varit hos sjukgymnasten för min onda rygg (en rygg ska inte ge en smärtor så att man gråter när man ligger och sover) och jag har fått träning på recept. Underbart, nu ska jag äntligen få rumpan ur häcken och åka med mamma och träna. hade tänkt få med mig några vänner med så att jag slipper mor min hela tiden. Emy var på förut iaf så jag hoppas på det.
Jag vet vad jag ska rösta på i valet, men det känns meningslöst då Alliansen nu leder med 10% enligt massa undersökningar. Men jag ska göra vad jag kan för en röd-grön regering. Allt för att INTE privatisera vård, barnomsorg och skolor.
Tentan är sjukt nära nu, och jag har pluggat mer än jag brukar, men det känns verkligen inte tillräckligt. Men jag har en lektion i veckan och tre veckor kvar så det borde finnas tid till plugg, och finns det inte det så har jag alldeles för mycket struntsaker att göra och bör kolla mitt schema genast!
Födelsedagen kommer nära och jag tänkte försöka bjuda till lite. Inte på själva dagen då det är en onsdag och ÖSK spelar hemmamatch då = jag står i klacken! så en helg i början av oktober tänkte jag mig, att bjuda på lite fika här hemma och se vilka vänner som droppar in. INGA PRESENTER! 21 är gammalt. snart har jag och Ella varit vänner i 18 år. liksom myndighetsåldern på våran vänskap. Helt sjukt, jag känner mig så gammal x)
VFUn ser jag så fram emot. 24 september kan man börja söka platser och jag har fått två veckor akut och fem veckor kirurgavdelning. iiiih! Kommer bli sjukt kul, har redan kollat in alla alternativ man kan välja mellan och det finns inget jag inte vill ha, så spelar ingen roll i lottningen för jag kommer bli nöjd i vilket fall.. helt underbart. men självklart vore akutmottagningen, IVA eller TIVA mest spännande, men infektion och lungmott. är coola de med.
Träffade Emy och Ellen för en fika med, underbart och vi pratade om nya Vampire Diariesavsnittet som kommit och så om en massa annat. Kul att Emy och Ellen verkade tycka om varandra med, kul att Emy verkar gilla stan. liksom VÄLKOMMEN TILL ÖREBRO, EMY! jag har nog inte sagt det förut.
nya konfisar med, konfan börjar på tisdag - verkar bli en liten grupp men det blir säkert spännande. massa nya ledare med och det är helt underbart!


så. hjälp. tiden går fort när man har roligt!

Inga kommentarer: