03 september 2010

Fredag

En laboration om och med blod idag var mycket spännande. Lärde mig att jag har blodgruppen A+ vilket är den vanligaste blodgruppen i Sverige. För en gångs skull så är jag helt och hållet normal, inga värden sticker ut och allt är fint. Till och med mitt Hb värde var "normalt" - lite i underkant, men med tanke på att jag just haft mens så är det helt normalt det med. Yeey.

Jag har invigt min finfina höstjacka och jag är så glad för jag tycker otroligt mycket om den. Det börjar verkligen kännas som höst nu, och visst att det är tråkigt men sommaren kommer tillbaka nästa år och jag ser redan fram emot det. Men nu är det att ta nya tag och kämpa på med universitetet. bara 19 dagar kvar till min födelsedag nu och jag har ingenting jag önskar mig.
Fick lära mig igår att en strokepatient inte räknas som en prioritetspatient av SOS-alarm och sjukrådgivningen. Helt absurt dåligt men detta har nu kommit att ändras i åtminstone Örebro län. Bra initiativ för varför ska hjärtinfarkt och diabetes klassas som värre och få ambulans snabbare än en hjärnblödning/hjärninfarkt?

Inga kommentarer: