03 september 2010

Fussball

Har nästintill ätit ihjäl mig idag, för min mamma kan laga mat! hon är för grym :D

Såg även första tävlingslandskampen med det "nya" landslaget och jag blev glatt överraskad. Hamrén har lyckats bra och spelarna är många nya och det känns som ett fint tillskott då laget under Lagerbäcks ledning var alltför gammalt och slitet då han hellre gick på veteraner än nykomlingar. Jag tror på en mix och det verkar Hamrén med göra - vi kommer komma bra överens! Sammanhållningen i laget verkar mycket bättre, och Zlatan har tagit sig an en större roll i laget. Han står inte längre bara där framme och väntar på att passningarna ska komma och se missnöjd ut när de uteblir. Han tar numera tag i spelet, löper mer och passar flera riktigt bra passningar. Samarbetet strålar ikapp med Ibras leende. Sjukt bra och Wernbloom - GRATTIS, riktigt bra av honom att göra två mål i sin första tävlingslandskamp. Snygg var han också ;) och min godbit Sebastian Larsson kom in och spelade superbra. Sverige vann med 2-0 och jag bara myser här hemma i soffan. Det är sådana här dagar som gör att man är stolt över att vara svensk. Längtar tills jag får se nästa landskamp på plats. Senaste var ju EM-kval på råsunda mot Spanien. Sedan har jag ju sett två proffsmatcher i år. En på Stamford Bridge (Chelsea-Stoke) och en på Ullevaal (Vålerenga-Barcelona), båda var sjukt underbara, men inget slår att se landskamper med landet du håller på.

Inga kommentarer: