11 januari 2010

Måndag

Brorsan förlorade DM-finalen igår, men det var ett rättvist resultat. Det andra laget var helt enkelt mycket bättre än min brors lag och då min bror är målvakt så blir det lite svårt att stå emot när det i princip hela tiden är skott mot ett mål - hans. Han gjorde flertalet fina räddningar men dock slutade matchen 6-1 till ÖSK. Utan brorsan i mål hade det säkerligen stått 10-1 eller mer, men klart att det inte är kul att förlora en DM-final.
Sysslingen som är några år äldre lyckades iaf vinna sin final och nu återstår det regionsmästerskapet för hans del. Härligt värre kan jag tillägga. Lycka till J!

Idag har mensvärken lugnat ner sig en hel del och jag kan börja äta normalt igen. Det har jag inte kunnat göra på två dagar nu och jag har varit trött och grinig och ganska olidlig faktiskt, men nu ska det bli ändring på det! Dagen har varit jättebra. Det började med lite härligt småprat med brorsan innan vi bestämde oss för att laga lunch tillsammans. Brorsan som står med cyklop i köket och river lök samtidigt som han viftar på höfterna och sjunger är en ganska rolig syn måste jag erkänna. Och han gav inte upp, han hjälpte mig med maten och disken, jag blev sjukt förvånad men glad. Han gillade till och med maten trots att det var bacon i som han egentligen inte gillar. Min bror är bäst!
Sedan hjälpte han mig med att kolla upp schemat via telefonen och det blev lite trassel, men det löste sig. Än en gång; min bror ÄR bäst!

Var uppe på stan och fikade med underbaraste Fialotten. Härligt prat och så underbart att få träffa henne igen. Jag blir så glad! <3

Inga kommentarer: