23 januari 2010

Howard Shore gör Eclipse?

Träffade Ellen igen i fredags. Vi pratade om det nya Vampire Diaries-avsnittet som kom natten mellan torsdag och fredag och vi hade jättemysigt. Trevligt värre att träffa henne igen och det måste bli fler gånger! Så härligt att prata med en likasinnad!

Kvällen var lugn och jag städade mitt rum, såg Let's Dance, På Spåret och Skavlan. (tacka vet jag SVT play) Pappa ägde som vanligt ut kändisarna i På Spåret med att kunna nästan alla frågor X)

Idag har varit lite plugg, och sedan nu på eftermiddagen så såg jag nyheten på TwilightSweden att HOWARD SHORE ska göra score soundtracket till Eclipse och jag är så glad att jag studsar omkring just nu. Howard Shore är den enda som fått mig att gråta till enbart klassisk musik. Den enda som komponerat musik som jag kan lyssna på i alla sinnesstämningar, Den enda musiken som får mig att le trots tårarna rinner längs med kinderna, som ger mig ilningar i hela kroppen och får mig att vilja dansa av lycka. Han är genialisk, magnifik och helt enastående perfekt och underbar. Ni som inte vet vem han är - räcker det att nämna musiken till Sagan Om Ringen-trilogin? Sådär, nu vet alla vem han är och hur jävla genialisk han är. Och att han ska göra musiken till Eclipse är helt fantastiskt! jag kan inte tro det! JAG KAN INTE TRO DET ALLS! jag kommer inte tro det förrän jag sitter i biosalongen den 29 juni och sett hela filmen och ser eftertexterna rulla och visa hans namn. Först då kanske jag tror det. Om jag inte har svimmat av lycka först dvs.

Nu ska jag kolla på Sagan om Ringenfilmernas bästa bitar tills 21:00 då Hope for Haiti går på ettan! jag är så lycklig att det inte går att beskriva nu!

Inga kommentarer: