07 juli 2009

ÖSK - AIK

matchen var HELT SLUTSÅLD. Har aldrig hänt tidigare (vad jag vet) och det är helt otroligt. Jag som jobbade i kassorna fick redan innan matchstart dra ner luckan och hänga upp skylten där det stod Slutsålt på.Hundratals supportrar var helt förvånade och besvikna över att de inte tilläts köpa biljett till matchen. Alla ståplats var slut, alla sittplatser samt hela bortaläktarens sektion med. Galet.

Massor av AIK-fans försökte ta sig in på hemmastå och en del lyckades. Ex. en som köpte en ÖSK-tröja efter att ha försökt byta tröja med mig (vi fick inte sälja biljetter till folk med AIK-symboler - av säkerhetsskäl eftersom de skulle stå på hemmastå isf då deras bortaklack var slutsåld redan innan matchdagen). Ångrar mig nu i efterhand, hade varit askul att ha en äkta AIK-tröja som souvenir, men han köpte ju en tröja i vilket fall - allt för att få komma in. Underbart. <3

Absolut roligaste matchen att sälja biljetter. Då det var helt slutsålt sedan fick jag och mamma sitta på finfina platser på Norra läktaren. Underbart kul att jobba och få sådana platser.

Matchen var dock inte så bra. ÖSK hade tur som fick 1 - 1 det hade lika gärna kunnat stå 1 - 3 till AIK.

Inga kommentarer: