03 januari 2012

mitt 2011

Jag snodde den här listan från Emy som i sin tur snodde den från Hanna, eftersom jag själv är totalt fantasilös.

Årets musik:
Jag tror ingen har undgått att jag är ett stort fan av en viss Taylor Swift, och hennes musik har spelat en stor roll i mitt liv de senaste åren, så även 2011. Hittade även några nya bra artister som spelas ofta hos mig, som Selena Gomez, Demi Lovato, Andy Grammer, James Taylor, Janet Devlin. Till och med en viss Justin Bieber kan få nämnas då han är anledningen till att jag vågade följa min dröm och åkte till New York för att se Taylor på Madison Square Garden.

Årets bästa låt:
Otroligt svårt att välja, men Skyscraper av Demi Lovato och Fire and Rain av James Taylor ligger rätt bra till. Även Haunted och Safe And Sound av Taylor Swift.

Årets bästa film:
Otroligt svårt att välja, för jag har sett otroligt mycket bra film 2011, året då jag gick på bio säkert 50 gånger. Men den film som berört mig mest och som jag både längtat efter i 11 år och fasat för att se är Harry Potter vars sista film hade premiär sommaren 2011. Dagen jag såg den filmen ser jag som ett slut på min barndom och jag är oerhört tacksam för att vad Harry Potter-fandomen gjort i mitt liv.

Årets bästa bok:
Läste dem i slutet av 2011, men trilogin om Hungerspelen har satt sina spår.

Årets bästa tv-serie:
2011 är året då jag följer flest TV-serier någonsin och att välja går inte, jag följer bara de allra bästa serierna: Pretty Little Liars, The Lying Game, Once Upon A Time, Gossip Girl, Grey's Anatomy, Revenge, The Vampire Diaries är alla värda att nämna

Årets snyggaste:

Måste bli Ian och Paul från Vampire Diaries, de gör mig alldeles knäsvag


Årets viktigaste händelse:
Jag lärde mig mycket om mig själv genom händelser jag inte tar upp här. Förutom det är den viktigaste händelsen att jag träffade min allra största förebild den 8 mars 2011, Taylor Swift.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Massor. året 2011 var jag Fearless och vågade tro på mig själv och min förmåga.

Har du några nyårslöften?
Nej faktiskt inte, men jag har som mål att försöka göra 2012 till ett hälften så bra år som 2011.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
faktiskt :D

Vilka länder besökte du?
Norge, England x2, Israel, Palestina och USA (New York)

Vad var din största framgång 2011?
jag vet inte, tror det var att jag vågade göra och stå för det jag vill

Bästa köpet?
Resan till New York

Vad spenderade du mest pengar på?
en sak = min Iphone, resa=New York

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Kan erkänna att jag nog aldrig varit så lycklig som jag var 8 mars 2011 runt klockan halv 7 på en trottoar på Karl Johan i Oslo.



Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
.
jag har nog aldrig varit så mkt ledsnare än detta året, men så har jag aldrig varit så glad heller. Mycket upp och ned.

Vad önskar du att du gjort mer?
Vågat ännu mer och satsat lite mer på skolan.

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
minns inte riktigt, men jag tror jag åt lunch hos mormor och morfar och att se sedan var hemma hos oss i familjen och åt tårta.

Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
blandad. allt från blommiga sommarklänningar till jeans och stövlar.

Ett ord som beskriver ditt 2011:
Fearless

Inga kommentarer: