30 januari 2012

en lång vinter

Jag håller på att skriva på min berättelse från New York, men det tar tid och jag vet att det är över två månader nu men jag har annat för mig.

Är tillbaka på sjuksköterskeprogrammet nu och det var så skönt med ett studieuppehåll, men det innebär att min hjärna tagit en semester som den inte är så villig att lämna. Jag har inte pluggat sedan maj och nu när jag började igen så är jag otroligt trött hela tiden för lärande tär på krafterna må jag säga. Det är tur att vi börjar med den valbara kursen och jag tycker det är otroligt intressant att läsa om barn för annars vet jag inte hur jag orkat med det här.
Termin 5 är jobbig men rolig och jag är bara glad att T3 och T4 är över för fy sjutton vad de är jobbiga! har Barn-HLR snart och det är sjukt kul och så får jag ta en tag i taget. bästa är att alla KTC är avklarade så ingen mer stress med det iaf! jag kan hantera blod och SCVP och suga track och sätta PVKer och allt annat och jag har både HLR och S-HLR och nu snart B-HLR i utbildningen med.

Jag längtar tillbaka och saknar New York något så fruktansvärt mycket trots att jag bara var där 5 dagar. Eller så saknar jag resandet för Israel/Palestina är också rätt lockande att åka tillbaka till. Eller London. och Paris. och Dublin....

fast nu har jag tågbiljetter till Sölvesborg i april så det är alltid något för då har fotbollsallsvenskan dragit igång igen och jag får träffa Jennie och då tror jag det känns bättre igen. man kan ju alltid hoppas i alla fall.

vintern är lååång och kall och jag är SÅ TACKSAM att det inte är så mkt snö i år. helt underbart.

Inga kommentarer: