23 december 2010

Dagen innan Julafton

Julstämningen har inte infunnit sig och min hjärna har totalt noll koll på att det är Julafton imorgon. Jag är fast i tiden runt skiftet mellan oktober och november och det känns helt absurt att jag är så fel i huvudet och jag är så otroligt opeppad på det här med julen att jag känner att det enda som jag bryr mig om är Kalle Anka och att träffa världens bästa mormor och morfar.

Sagda mormor och morfar var helt bäst i tisdags när pappa hade bilen till jobbet och jag behövde ta mig snabbt mellan Universitetet och Sjukhuset då morfar kom och hämtade mig, skjutsade mig och hemma hos mormor så fick jag mat. Och så inser jag ju att jag glömt lämna tillbaka låskortet och hämta mitt hänglås, så morfar kör ut bilen ur garaget igen för att skjutsa tillbaka mig till Sjukhuset. Han väntar utanför, kör mig tillbaka till dem och där får jag äpplekräm som mormor gjort själv. Sedan ska morfar promt skjutsa till Friskis&Svettis där jag och mamma ska träna, och han stannar för att hon och jag ska köpa lite i affären innan, så då väntar han utanför, skjutsar oss tre kvarter till träningen och sedan, hör och häpna. Kör hem, in med bilen i garaget, väntar en stund, ut och hämtar bilen för fjärde gången för att sedan komma och hämta oss på träningen och köra oss hem. Som sagt, världens bästa morföräldrar och jag älskar dem så otroligt mycket <3 Och det spelar ingen roll om jag träffar dem varje dag, för jag är så tacksam för att de fortfarande lever och orkar så mycket som de gör. Jag tar tillvara på varje ögonblick jag får chansen att uppleva med dem. Och ytterligare en julafton med Kalle, Karl-Bertil och mormor och Morfar kommer bli en lika bra jul som alla andra år, bara för att de är där <3

Annars har jag packat in hundratals paket (skojjar INTE, hela köksbordet var proppfullt med paket när jag var klar!) och mitt rum som jag rensat i en vecka nu är äntligen klart, hyllan flyttad, skrivbordet är utkastat och inne är ett nytt skåp där alla prylar jag inte ville slänga är. Nu saknas bara en ny fåtölj eftersom jag avskydde min gamla och brorsan som älskade den fick den med glädje.

Nu idag ska jag plugga, baka julgodis och jullimpor, klä granen, julpynta och gå över till min handledare jag hade på praktiken med en julklapp som tack för all handledning och skjuts jag fått.

Bild från en tid och plats jag saknar varje dag <3

Inga kommentarer: