20 augusti 2011

Sommaren är kort


Sommaren är nästan slut och det är dags att återvända till det vanliga livet igen. Denna sommar har inte känts som en sommar för jag har jobbat så mycket och inte njutit en enda minut av att det är sommar då jag jobbat tio gånger mer nu än jag gör under skolåret. Jag är faktiskt glad att skolan sätter igång igen den 29e så att jag kan andas igen. men jag har tjänat en hel del pengar och det är inte fy skam. Är det värt att missa en sommar? Nja, det har jag inte bestämt mig om ännu. har iofs inte fått mina löner än då de kommer några månader efter. tjoho. eller inte.

och nu har jag en extratenta att plugga till. Statistik och kvalitativ forskning är så otroligt spännande att jag tror jag dör. eller inte.

Jag har tagit studieuppehåll i höst och har en praktik att komma ikapp på och denna tenta plus en grej till. Att ha det som det enda i en hel termin är underbart och jag ska njuta över att vara så ledig jag bara kan nu. Jag behöver verkligen vila.

Spännande med praktik på onkologen i alla fall. Jag hoppas att jag klarar den utan problem, men det känns som så länge sedan jag la ner min själ i den typen av arbete (arbeta gratis mot att lära mig saker) och med tanke på att jag redan gjort den praktiken en gång gör inte att det känns sådär superengagerande. Men det är en ny avdelning, nya människor och ett helt annat medicinskt problem så jag hoppas att det ska gå bra. Hoppas bara jag kommer ihåg hur man tar venprov och sätter PVKer och sånt. Det gjorde jag senast i... början på mars. jag får nog hoppa in på KTC och öva en del på armarna som finns där innan jag börjar praktiken.
Nu ska jag avnjuta min fantastiska hallon/nektarinpaj och hemmagjorda vaniljsås samt dricka den bästa läskedrycken som finns. Nämligen trockadero.

Stay Fearless

Inga kommentarer: