01 juli 2011

I made it!

"A lot of people call it cross-over, I call it spill-over..." - Taylor om att inte bara Countryradio spelar hennes låtar utan även Pop-radiostationer.

Saker kan ändras, en tjej från en småstad i Pensylvania kan bli yngsta personen att vinna Entertainer of the Year, Album of the Year på Grammysgalan och sälja flest album flera år i rad - i hela världen. Ingenting är omöjligt och saker förändras.




Jag fick ju underkänt på en tenta jag redan blivit godkänd på, och tvingades ställa om helt, plugga när jag jobbade 110% och tre veckor av ständig stress och en känsla av hopplöshet. Gjorde omtentan ensam i ett personalrum på universitetet utan att känna mig det minsta redo, det var nära 40 grader varmt ute, min första lediga dag på en vecka och jag hade inte hunnit/orkat plugga så mkt som jag hade velat för att göra en tenta. Men jag åkte dit - svettig och med massa jordgubbar. Och jag skrev tentan i onsdags. Idag - fredag så ringer läraren. JAG ÄR 10 POÄNG ÖVER GRÄNSEN FÖR GODKÄND! Tack för det! Nu äntligen kan jag ha sommarlov i några veckor och vara ledig de få timmarna jag inte jobbar och vara kunna slappna av innan jag börjar plugga för en annan omtenta jag har.

Men jag klarade den här skiten med bravur och nu lägger jag allt detta bakom mig. För inget har fått mig att må så psykiskt dåligt som det här har på flera år. Det har varit en otroligt tuff tid men nu är den över och jag klarade det!

Inga kommentarer: