27 september 2009

Riga

Igår var jag i Riga. Ballt va? (ja det där var menat som ett skämt, jag använder inte det uttrycket annars!) Var där över dagen med min och mina kusiners familj. En överraskningsresa för min farbror som var vääldigt förvånad att möta oss på flygplatsen och visste inte alls vart vi skulle förrän han fick biljetten xD

Riga var en jättefin stad och det var helt otroligt mysigt att gå runt där. jag köpte en basker, såg en New Moon-affisch jag inte fick köpa för mamma, och såg en helt galen kycklingutklädnad! Husen var otroligt vackra - de som var upprustade alltså. Gammalt och nytt ihopklämt vägg och vägg. ett kvarter från fina gamla hus låg trasiga slumkvarter, folk som låg på gatorna, tiggare och hemlösa. Hemskt att se och hemskt att bara vända bort blicken. men vad kan jag göra?





Inga kommentarer: