27 februari 2009

Böcker :D

Var ju på bokrean med Carrolyne och det blev en hel del inköp. Vissa mer nödvändiga än andra..

1001 filmer du måste se innan du dör var en stor tegelsten (flera tegelstenar egentligen, för tung som tusan är den), och den hade en hel del bra tips i sig. Har sett flera av filmerna och nu har jag tips på många fler ;) ett bra inköp.
Rutiga kokboken har jag velat ha länge, och nu när den var på rea så passade jag på. Bra att ha inför framtiden.
Musikal Hitz - en notbok med musikallåtar fick bli ett nöjesköp. Mysig är den, och jag har redan spelat igenom ett antal låtar.
Om jag kunde drömma, specialutgåva, med första översatta kapitlet ur "Midnight Sun" som är Edwards verision av Twilight (Om jag kunde drömma). Visst, jag har redan boken på både svenska och engelska, men jag har inte specialutgåvan med det extra kapitlet och jag ville VERKLIGEN ha den såååå.... ett nöjesköp som var extremt onödigt, men man lever bara en gång.

Mina armar DOG verkligen när jag klev omkring med dessa böcker, och dum som jag är går jag in på biblioteket och lånar ytterligare en bok, iofs till brorsan min, men jag fick iaf bära hem den. så idag har min arm varit ganska död, men det var det värt. Och brorsan verkar gilla boken, han hade t.o.m. med den till skolan och läste på RASTEN. det har ALDRIG hänt tidigare, för brorsan min hatar att läsa. Så grejjjt. Det var värt att bära runt på en extra bok. (om ni undrar så har jag tvingat på honom John Marsdens bok Imorgon när kriget kom som är en riktigt bra bok <3)

Toodles..

2 kommentarer:

Erica sa...

Haha vet du? Jag lånade I morgon när kriget kom på biblioteket för ett tag sen. Jag har redan läst den en gång men tänker läsa hela serien nu istället för bara första boken, bl.a eftersom du skrivit om den ^^

Emmy sa...

Hahaha vad bra! :D Det är verkligen en jättebra serie! de fyra-fem första är bäst, sedan blirde aningen sämre, fast alla är såklart bra :D
smickrad blir jag ^^