07 september 2011

vilse i kumla

Idag har jag tagit bussen till farmor i Kumla. hade med fika som jag bakat som hon kunde lägga i frysen med, jag vet ju att hon inte kan baka så mycket. Hon blev glad, både för kakorna och för att få besök. missade bussen hem sedan så det blev ett litet äventyr i ösregnet att hitta en järnvägsstation jag inte visste vart den låg. Gick åt det hållet jag trodde och sprang på den hux flux och en halv minut senare kom tåget = att när jag klev av på södra station så såg jag bussen jag missade åka förbi. så helt enkelt, jag kom snabbare in till stan när jag missade bussen, irrade omkring i Kumla och åkte tåg. och jag tror till och med att jag hittar tillbaka till farmor från järnvägen nu, så nästa gång kan jag ta den - om pappa bestämmer sig för att ta bilen igen då jag planerat träffa farmor dvs.

när jag kom tillbaka till storstaden så åkte mamma och jag till en cykelaffär för att kolla på min födelsedagspresent. Jag vill ju ha en ny cykel eftersom jag haft mormors gamla i över 10 år (den är från 1930-talet) och jag vill nu ha en cykel med växlar och fungerande bromsar. typ. Så där står jag och gillar inte riktigt någon av de cyklar som finns där - alla är knallröda, vita eller svarta och jag hatar de färgerna på en cykel. Och så rullar butiksägaren ut just den cykeln jag kollar på i färgen granit. och jag är fast. Den är inte svart, inte grå och inte brun, men nåt därimellan som skimrar lite i solen. så vad sjutton, vi har ju kollat på cyklar ett tag nu så vi köpte den. har inte hämtat den ännu men jag läääängtar <3


Så kort sagt, idag var en väldigt bra dag och mina fötter värker efter rundvandringen i Kumla.

Inga kommentarer: