26 maj 2011

Roadtrip till Norrköping

Det blev en roadtrip till Norrköping med fyra andra tjejer för att se ÖSKs bortamatch mot peking. tog ca 2 timmar att köra dit, och väl inne i norrköping så blinkade hela staden av polissirener och blåljus och det hördes flera höga smällar. Det var även nästan helt stopp i trafiken så vi bestämde oss att parkera i ett bostadsområde där vi var och gå resten av vägen. Det gick finfint och vi kom till arenan 25 minuter innan avspark. ca 1 miljon poliser på plats och jag kan säga direkt att jag aldrig sett så mycket polisbilar i en stad som jag såg då.

En fin banderoll satt i rondellen utanför arenan och var väl tänkt att pika Alvbåge som är ÖSKs målvakt. otroligt rolig enligt min åsikt!


Matchen var bra! antalet ditresta supportrar var många - vet inte exakt hur många men ca 4ggr fler än de som brukar stå i klacken på hemmamatcher, plus att när ÖSK gjorde mål såg man att 1/4 av de på sittplats reste sig upp och jublade - vilket tyder på att flera hade rest dit och köpt sittplats. så kanske var vi uppemot 1000 ÖSK-supportrar på plats? och ÖSK spelade en helt okej match. tre avstängda spelare som är ordinarie i startelvan och våran forward är nyopererad och var inte med och ändå spelar ÖSK en helt okej match och vinner klart med 0-2. Otroligt bra då jag som ÖSKare kan se att de kan spela mycket bättre än det de gjorde här och ändå vinner. Riktigt bra!

sjukt kul att fira efteråt och resan hem var superrolig. Vi såg rådjur, några katter och så en fin räv på hemsresan. Åt även en massa singoalla blåbär som jag köpte innan vi åkte. Det är bland det bästa jag köpt på senaste tiden - helt supergott!!

tack alla ni som gjorde resan minnesvärd <3 kommer garanterat åka på fler bortamatcher!



båda bilderna kommer från matchrapporteringen på na.se

Inga kommentarer: