30 mars 2011

Vår

Det är så fint ute och solen den skiner från en klarblå himmel! Jag älskar den här årstiden och det brukar inte spela så stor roll att jag har mycket i skolan och att jag är stressad. Bara att årstiden kommer och med den ljuset och värmen brukar betyda jättemycket.
Men i år har det inte gjort någon skillnad. Jag är bara trött och orkeslös, jag har ingen som helst motivation till någonting och jag har flera gånger funderat på att helt hoppa av min utbildning. Jag vet att jag kommer ångra mig senare, för jag VET vad jag vill med mitt liv, och det jag vill får jag av denna utbildning. Men just nu känner jag bara att jag står och stampar, ingenting är roligt längre och jag blir bara mer och mer uppstressad. Det är en ond spiral och jag känner att jag inte orkar mer bara. Jag behöver komma bort. Problemet med att åka någonstans är två: 1. Jag har inte tid att åka bort iom skolan. 2. Jag missar och kommer efter en massa i skolan. Så var hamnar jag i den här röran? Mitt i smeten. Inte ens min favoritsysselsättning att baka är lockande - och tro mig, då är det illa. Jag orkar liksom inte ta tag i saker eller mitt liv längre. Jag bara sitter och stirrar i skolböckerna men inte lär jag mig speciellt mycket av det. Jag sover, sover, sover men jag är aldrig utvilad.
Borde jag söka studieuppehåll?
och isf göra vaddå? Jag vill se saker, jag vill LEVA. Men egentligen saktar det bara upp faktumet att jag VET vad jag vill och det här gör bara att det tar längre tid innan jag når dit.
Men jag kan ändå inte fortsätta såhär.

Dilemma.

Duscha, äta god mat och sedan hoppas jag att solen fortfarande är uppe så jag kan ta en promenad. Har inte varit utanför dörren sedan i måndags. Kan behövas!

Inga kommentarer: