08 juli 2010

Oslo i en vecka!

Första dagen på jobbet när jag fick gå själv. Det är lite svårt att kommunicera med de äldre, men om jag bara pratar tydligt så går det finfint! Alla i affären börjar känna igen mig nu, jag var ju bara där fyra gånger idag och tre igår X) Men jag handlar åt mina brukare så det går inte att minska på besöken heller. De är iaf jättetrevliga och tillmötesgående där i affären, och jätteglada över att hjälpa till när jag inte vet vad saker är för något, eller bara inte hittar det. Så är det överallt här i Oslo, alla är jätteglada när man frågar om vägen eller nåt sånt och jättevilliga att hjälpa till!

Körde bil för första gången idag med. Lite läskigt men det gick finfint. Skulle dock inte speciellt långt så det var skönt. Dock lite läskigt att backa ut från en supersmal garageuppfart som var en brant nedförsbacke rakt ut på en liten gata med bussar, bilar och spårvagnar samt att det ÖSREGNADE + att bilen inte alls är något märke jag kört innan och jag känner mig sjukt ovan med den. Men som sagt, det gick bra och jag är nöjd.


och jag vill bara klaga lite på att yoghurten här inte finns i tetrapak och det STÖR MIG! den finns i burkar av typen som creme fraische finns i. OPRAKTISKT och sämst för miljön!

Inga kommentarer: