02 april 2011

April

Nu är äntligen våren här trots alla bakslag så tror jag nu att det kommer bli varmare och varmare. Gräset har börjat bli lite grönt, blommorna börjar slå ut och jag kan se knoppar på träden. Våren är en tid där det stadigt blir ljusare och ljusare och nu efter att ha dragit fram klockan så är det ljusare längre på kvällen och det är så otroligt skönt!

Vintern 2010-11 är en tid att lägga bakom sig nu. Det har varit en tuff tid för alla i Örebro, inte minst för de som blivit våldtagna och förhören drar upp gamla sår nu när våldtäcktsmannen är gripen. För familjer och vänner till de tre offren på universitetet har det här varit en tuff tid. Jag och många andra hoppas nu att våldsvågen i Örebro är över och att när våren nu kommer med ljusare tider så följer Örebro med i fotspåren. För nu är Örebro en plats på kartan, men inte av den anledningen man skulle önska. Jag hoppas och önskar att allt nu lugnar ner sig och Örebro än en gång blir en solig sommarstad att älska! Jag hoppas även på ÖSK denna säsong! kommer bli awesome! <3

efter en nu tung vecka så går vi nu vidare. Vila i frid.

Inga kommentarer: